The first month in Canada

31 augustus 2017 - Guelph, Canada

Donderdag 3 Augustus was het dan eindelijk zover mijn reis naar Canada kon beginnen. Na 'afscheid' te hebben genomen van m'n familie en vrienden kon ik door de douane en op naar de gate. De vlucht ging vrij vlot en ik had leuke buren dus dat maakte het ook wat gezelliger. Nadat we geland waren kon het dan beginnen, visum ophalen, koffers pakken en toen was eindelijk het moment daar dat ik mijn 'hostmom' ging ontmoeten. lichtelijk verward door het tijdsverschil en de reis liep ik door de deuren opzoek naar m'n 'hostmom'. na de ontmoeting hup de auto in en op naar huis. Ik was inmiddels wel redelijk toe aan een fijn bed en wat slaap. Na de familie ontmoet te hebben inclusief zijn ouders leek het me allemaal erg leuk en fijn. Dit kon nog wel eens een leuk jaar gaan worden dacht ik..

Woensdag 9 Augustus zat ik na wat tegenslagen in het meest luxe hotel van London, Ontario NOT. Maargoed het hotel had een douche, een bed en wifi dus ik mocht niet klagen. Druk opzoek naar een gezin dat wel klaar was voor een aupair. het bleek dat mijn 'hostmom' toch niet helemaal klaar was om haar kind aan iemand anders over te dragen. Never judge a book by it's cover laten we maar zeggen. Gelukkig waren er nog een hele hoop gezinnen opzoek naar een aupair en dus ging ik druk aan het skypen met gezinnen en had ik al vrij snel een nieuw gezin gevonden en besloot ik om mezelf weer in het diepe te gooien. zelfs na maanden skypen moet je nog zien of het gaat klikken. Zo gezegd zo gedaan werd ik vrijdag opgehaald door de moeder van mijn nieuwe 'hostmom' en kon het avontuur weer beginnen.

Vrijdag 11 augustus was de eerste ontmoeting met het tweede gezin in Canada en ik had gelijk het idee dat ik hier wel meer op mijn plek zou zijn. Het gezin woont op een zuivelboerderij en heeft 3 kinderen. 2 jongens van 5 jaar en 3 jaar en een meisje van 16 maand.

Tot zover m'n eerste week in Canada. van tevoren had ik het natuurlijk heel anders voor me gezien maar ik was positief en dacht niet alles kan altijd meezitten natuurlijk.

Morgen ben ik officieel 3 weken bij het gezin maar het voelt alsof ik hier al een hele tijd zit. Ze zijn heel relax en willen me overal mee helpen. Ik begin steeds meer aan het leven hier in Canada te wennen. De mensen zijn oprecht heel vriendelijk en de meesten vinden het heel interessant om meer over Nederland te 'leren' als ze erachter komen waar ik vandaan kom.

In de 3 weken dat ik hier ben hebben we al een heleboel gedaan. We zijn een weekje naar het 'vakantiehuisje' van haar ouders geweest. Vakantiehuisje is een understatement want het huis had 7 slaapkamers, 5 badkamers, een boothuis met 2 boten en ook nog een extra gasthuis met 2 slaapkamers en een keuken. Dit noem ik gerust een villa. Het vakantiehuis was gelegen aan de Muskoka lakes. Ook hebben we allerlei kleine plaatsjes bezocht en leren ze me van alles over de cultuur en het land zelf wat ik erg interessant vind omdat het zo erg verschilt van Nederland maar ik ook wel overeenkomsten zie. (leuk detail haar oma was Nederlands dus ze vind het maar al te leuk om te leren over Nederland en ze kent nog een paar Nederlandse woorden). Ook zijn we gaan shoppen in een outlet store met de oma, tante en haar 2 kinderen. voor ons was dat erg leuk maar de kinderen vonden het toch iets minder. We hebben een safaripark bezocht en zijn daarna een paar dagen bij haar ouders op de paardenboerderij geweest. Wat weer en enorm groot huis was met meerdere badkamers en slaapkamers. Vandaag hebben we een rustig dagje en vanavond mag ik de tas weer in pakken om een weekend naar het vakantiehuis van zijn ouders te gaan. Ik ben erg benieuwd hoe dat eruitziet en hoe de omgeving daar is.

Voor de mensen die graag willen weten waar ik precies zit hier het adres:

6029 first line

Orton, ON

L0N1N0

Hopelijk was het een beetje leuk om te lezen,

Anouk

1. Nanda:
    31 augustus 2017
    Lieverd. Wat een strong girl ben jij. En wat kan je mooi schrijven zeg. Ik heb genoten. Dikke kus kanjer!!!!
  2. Marga:
    31 augustus 2017
    Mooi geschreven Anouk. Leuk om te lezen. Super trots op hoe je het gedaan hebt en nu doet daar❤️
  3. Erna:
    31 augustus 2017
    Hoi Anouk. Wat een verhaal zeg maar super knap dat je zo snel hebt doorgepa6en op zoek bent gegaan naar een nieuw adres. Je bent een zelfstandige jonge dame. Heel veel plezier bij je nieuwe gezin dat jou wel op waarde weet te schatten. Genieten meid!!
  4. Sandra Berendijk:
    31 augustus 2017
    Whow ik hoorde het net afgelopen zondag van jou vader... geweldig hoe jij alles weer herpakt hebt..en ff home alone.. zelf beslissen...en weer een nieuwe uitdaging .supperrr ❤
  5. Jannita:
    1 september 2017
    Hoi Anouk, ik ben een collega van je moeder en zag je verhaal voorbij komen. Mooi geschreven verhaal. Wat een gedoe voor jou in het begin en wat heb je het sterk opgepakt! Chapeau jonge dame
    Goed om te lezen dat je nu wel op je plek lijkt te zijn. (Voor je ouders ook een hele gerustelling)
    Geniet maar zeker niet met mate!!!
    Veel succes de komende tijd en ik ga je zeker volgen.
    Groeten Jannita
  6. Janneke:
    3 september 2017
    Heel lief schattig nichtje,

Wat heerlijk dat je je plek hebt gevonden!
    Succes en we appen elkaar, we hebben je gemist in Oostenrijk
  7. Albert & Gerry:
    5 september 2017
    Hoi Anouk.
    We hebben het reisverslag gelezen en zijn onder de indruk van
    je snelle beslissing . We hopen dat je een mooie tijd hebt en geniet er van, we zullen je blijven volgen.
    Albert en Gerry.