Het echte 'werken' is begonnen

14 september 2017 - Guelph, Canada

De auto ingepakt, kinderen in de auto en op naar de Cottage van de ouders van Greg (de man hier in huis). Het was maar een klein uurtje rijden dus voor hier praktisch om de hoek. Helaas geen wifi in het huisje dus dat werd echt gezellig doen en focussen op de gesprekken wat me al aardig goed afgaat. In het begin had ik nog veel moeite met het volgen van gesprekken en de context van bepaalde dingen, dit zorgde dan wel weer voor grappige situatie's. Wederom een groter huis dan mijn huis in Nijverdal maar zelf vonden ze het 'standaard'. eerste 2 dagen ontzettend mooi weer gehad en veel gevaren en met 'mable' (band voor achter de boot) gereden. Ik moest maar mee voor de kids natuurlijk. Zondag hebben we de verjaardag van het nichtje gevierd maar liet het weer ons een beetje in de steek dus dat betekende spelletjes spelen in het huisje. uiteindelijk een ontzettend gezellig weekend gehad, maar ik was blij dat we weer 'thuis' waren en de wifi weer aan kon.

Dinsdag 4 september was het zover. De eerste schooldag van Blaine in 1st grade (spannend!) dat betekende voor mij dus dat het echte 'werken' was begonnen. Ik begin steeds meer in de dagelijkse routine te komen en mijn 'werkdagen' zien er als volgt uit: 7.30 kids aan het ontbijt en lunch maken voor Blaine. Om 8 uur vertrekt Blaine met de bus en heb ik de jongste 2. vaak beginnen we rustig met spelen en/of maken we een wandeling in de buurt. om 10 uur gaat Sloane de jongste naar bed voor een nap. Dit geeft mij de tijd om met Dominic de middelste te spelen en hem Nederlands te leren. Dominic is gek op smoothies en dit maken we dan ook vaak als ochtendsnack. Tegen lunchtijd zorg ik dat de kinderen te eten krijgen en gaan we weer verder met spelen of andere activiteiten. om 14.30 gaat Sloane naar bed voor de 2e nap en soms gaat Dominic met haar mee voor een nap zodat hij het volhoud tot het avondeten. als ik werk zorg ik dat het eten op tafel staat en na het eten doen we samen de kinderen in bad en naar bed. Zo gaat elke dag natuurlijk anders en komt de Oma de kinderen nog wel eens oppikken om ze vervolgens mee te nemen naar haar huis voor klusjes of iets dergelijks. Voordat ik er was om voor de kinderen te zorgen was dat oma's taak dus ik merk dat ze redelijk 'jaloers' is. We hebben op Donderdag Stephanie's verjaardag een soort van gevierd. Ik heb een stroopwafelcake gemaakt omdat ze het eigenlijk niet wilde vieren maar ik dacht dat het toch wel leuk was om iets kleins te doen.

Vrijdag 8 september voor het eerst sinds ik bij de familie ben alleen op pad. ze bracht me weg naar Hamilton waar Lisa op me stond te wachten om elkaar 'eindelijk' weer te zien. Het voelde als een eeuwigheid geleden. Wat reuze meeviel maar ik overdrijf graag. Eind van de middag werden we gedropt downtown Hamilton voor Supercrawl (een soort festivalletje in de stad met muziek, foodtrucks, kraampjes etc.) ontzettend leuk gehad en het was fijn om eindelijk weer nederlands te praten en zonder de kinderen te zijn. Ontzettend leuke kinderen hoor maar soms erg vermoeiend.

Deze week weer gewerkt en eind van de dag vertrekken we wederom het weekend naar haar ouders in Brantford omdat de honing 'geoogst' word en de kinderen de opa en oma minder zien omdat ze relatief ver weg wonen daarom maar gelijk het hele weekend. Zelf ga ik zaterdag met Lisa richting Toronto. De auto is gehuurd en het plan is nog erg open. als dat maar goed komt ;)

Ik denk dat dit wel zo'n beetje alles was van de afgelopen twee weken. Tot snel!

Liefs,

Anouk

1. Saskia Hegeman:
    14 september 2017
    Veel plezier het weekend Anouk.Dat wordt vast een dolle boel met jullie 2.Rij voorzichtig en geef Lisa een dikke kus van mij.❤Saskia
  2. Nanda:
    14 september 2017
    Alles wat je schrijft is zo jou. Tis net of ik je live hoor praten en lachen natuurlijk. Wat leuk dat het werk je al zo goed afgaat. Tis maar goed dat het er 3 zijn zo vliegt de tijd mooi voorbij. Mini klasje😂 Have fun this weekend en dikke kus!
  3. Judith Mondeel:
    14 september 2017
    Leuk reisverslag weer Anouk! Gezellig weekend en "kalm an"!
  4. Wendy:
    14 september 2017
    Leuk om te lezen Anouk! Have fun!
  5. Jannita:
    14 september 2017
    Superleuk in weer te lezen Anouk. Gied ik te lezen dat het goed gaat en je geleidelijk je draai vindt. Geniet ervan!!
  6. Marga:
    15 september 2017
    Leuk verhaal anouk zo heb ik het gevoel dat je een klein beetje bij ons bent.
    Have fun.
  7. Albert & Gerry:
    Hoi Anouk.
    Toch alweer heel veel meegemaakt en zo te lezen gaat het prima met je, mooie verhalen om te lezen.
    We haden ons vorige keer aangemeld voor de automatische mail waarschijnlijk ergens misgegaan.
    Groeten vanuit Hellendoorn.
  8. Marga:
    Veel plezier dit weekend. Groetjes aan Lisa.❤️
  9. Marga:
    15 september 2017
    Anouk de eerste reactie van mamma is de mijne.
  10. Dick bergman:
    15 september 2017
    Anouk de eerste reactie van marga is van mij