H A L L O W E E N

9 november 2017 - Guelph, Canada

Daar ben ik weer met een nieuwe blog, aan het begin erg gedreven om ze elke 2 weken op donderdag te schrijven maar als je me een beetje kent ben ik niet zo goed in planningen en me eraan houden sommige dingen veranderen nooit laat ik maar zeggen.

Dat mag de pret niet drukken want inmiddels zit ik hier al 3 maand (wow Anouk jij 3 maand weg bij pappie en mammie dat mag in de krant) en blijf ik leuke dingen mee maken elke week. Wel merk ik dat ik op een soort punt ben waar dingen 'gewoon' worden. Dankzij Lisa ben ik erachter gekomen dat meer mensen dit hebben. Het is wel fijn dat we in hetzelfde schuitje zitten en dus ervaringen en gevoelens etc. kunnen uitwisselen.

Nou waar zal ik eens beginnen... Laat ik maar aan het begin beginnen toch wel handig.

Alles was weer uitgepakt na een weekje aan het meer en ik besefte me na een paar dagen werken dat de winter toch echt al bijna aan de deur klopte en mijn spijkerjasje niet meer voldeed als jas. Wat moet je dan doen? Precies dan moet je shoppen, erg vervelend voor mij natuurlijk maar wat moet dat moet. Eerste winkelcentrum had ik gelijk succes. Niet voor een winterjas maargoed succes is succes. een paar dagen later uit ellende maar weer naar een ander winkelcentrum. Daar boekte ik gelijk al meer succes en had ik dan toch echt een winterjas gevonden. Althans het is meer een winterjas voor de Nederlandse winters dan die in Canada maar het is al een stuk beter dan m'n spijkerjasje.

Weten jullie nog dat ik vertelde over Shirley die ik op straat was tegengekomen? nou na wat smsjes met Elizabeth (dochter) was het plan om zaterdag naar de bios te gaan met Elizabeth & Charlotte (de dochters van Shirley) superleuk natuurlijk! en de tijd zou ik zaterdag nog te horen krijgen. Toen ik niks hoorde begon het toch wel spannend te worden... Maar uiteindelijk een half uur voordat ze me op kwamen halen kreeg ik een berichtje. Wat bleek Elizabeth is al net zo goed in plannen als dat ik dat ben haha. Klein beetje teleurgesteld want op de een of andere manier dacht ik dat de bios hier heel anders zou zijn maar dat was het totaal niet lol. ontzettend gezellige avond gehad en weer thuisgebracht. Ik dacht dat m'n hostparents al sliepen maar ik belande in een Fondue party en kon zo aanschuiven (lucky me, mijn avondeten was namelijk een zak popcorn) Blijkbaar is fonduen hier een ding dus ik zal vast vaker spontane fondue feestjes meemaken.

Dinsdag 31 oktober was het zover Halloween. De kinderen konden het nergens anders meer over hebben en de outfits lagen al 3 weken klaar. Ik had geen outfit dus heb ik hoe origineel dat ik ook ben last minute een kat masker opgezet en was ik toch verkleed haha.  's middags hebben we de pompoenen gemaakt. Helaas is de spanningsboog van de kinderen niet zo hoog. Waardoor ik dus 3 pompoenen heb staan uitlepelen (wat een rotwerk is dat zeg) maargoed het resultaat mag er dan ook zijn. Ik zal de foto's nog op facebook plaatsen. Na het eten was het dan eindelijk zover Trick or Treat kon beginnen. Kids in de auto en op naar Orton het nabijgelegen dorpje. Ik was erg verbaasd over hoeveel moeite mensen ervoor gedaan hadden. Een aantal hadden de hele garage omgetoverd tot een spookhuis en de tuinen lagen vol pompoenen en andere versieringen. Ontzettend leuk om te zien dat niet alleen de kinderen maar ook de mensen die snoep uitdelen er zoveel plezier aan beleven. Alle 3 de kinderen hadden een hele zak vol snoep dus die waren intens gelukkig.

De volgende dag vertrokken we weer naar de boerderij van haar ouders om daar een paar nachtjes te logeren. Donderdag had ik een beetje een dipje ik denk dat dat te maken heeft met dat het gewoon word etc. Dus bedacht mijn hostmom dat het een goed idee was om naar de 'Dutch store' te gaan. Eenmaal binnen begon mijn hart sneller te kloppen want wat lag daar voor mijn neus? PEPERNOTEN! nou daar heb ik sinds ik hier ben al zinin dus ik was intens gelukkig met mijn kilozak (kan natuurlijk niet zo'n klein lullig zakje kopen want alles is hier groot). even over die winkel daar komen dus vooral mensen die naar de Dutch reformed kerk gaan oftewel de gereformeerde kerk en dit was de 2e keer in de winkel maar ze kijken me altijd raar aan als ik daar ben wat het een klein beetje ongemakkelijk maakt haha. Toen we terugkwamen had de vader van mijn hostmom bedacht dat het wel leuk was als ik een stukje ging paardrijden om me op te vrolijken. Alleen ben ik hartstikke bang voor paarden haha, dus dat toch maar niet gedaan zo stoer ben ik nou ook weer niet helaas..

Vrijdag haalden we Lisa op in Brantford want die kwam toch maar eens een kijkje op de boerderij nemen. Ik hartstikke gelukkig, Wantja eindelijk weer roddelen en Nederlands praten samen. Vrijdag was het ook pizzanight dus samen ontzettend culinaire pizza's gemaakt. Gordon Ramsey was er niks bij om  je even een idee te geven van hoe goed ze waren.

Zaterdag werden we afgezet bij het winkelcentrum in Guelph om te gaan shoppen. Lisa had namelijk ook geen winterjas en de winter is toch echt al binnengekomen. Eerst natuurlijk naar de Starbucks wantja Starbucks is life geworden. Toen we uitgeshopt waren en voor de tweede keer bij de Starbucks zaten (no shame) gingen we opzoek naar een sushirestaurant. Die zoektocht ging niet zo goed en uiteindelijk zijn we naar een irish pub gegaan. Wat ontzettend goed uitgepakt heeft heel leuk restaurant/bar en na het eten verplaatsten we ons naar het bar gedeelde omdat er een live bandje ging spelen dat konden we niet missen.

Zondag emotioneel afscheid genomen van Lisa (dat is overdreven natuurlijk maar daar hou ik wel van) en gingen we opweg naar de family christmas. beetje vroeg maar de opa en oma van Greg gaan voor 6 maand naar hun huis in Florida dus moest het iets eerder gevierd worden. Opzich niet heel groots we hadden een gezellige brunch met de familie en daarna was mijn weekend al weer voorbij.

Even een leuk feitje we zijn bezig om Sloane de jongste zindelijk te krijgen alleen vind ik het dus echt vies om dat op te ruimen, mede omdat ze het zelf probeert op te ruimen (ontzettend goed van haar) alleen dat zorgt voor nog meer troep helaas... Maargoed ik weet wel dat ik de komende 10 jaar niet aan kinderen begin en ik hoef er zeker geen 3 :)

Hopelijk was het weer leuk om te lezen.

Liefs,

Anouk

1. Marga:
    9 november 2017
    Leuk weer om te lezen wat je meemaakt😘
  2. Claudia:
    9 november 2017
    Echt jou dit 😂 leuk wel!
  3. Albert & Gerry:
    Hallo Anouk.
    Opnieuw een mooi verhaal om te lezen en niet vergeten een slimme meid is op de winter voorbereid.je doet het heel goed
    ga zo door.☃️ Groeten Albert en Gerry.
  4. Erna:
    9 november 2017
    Super leuk om te lezen Anouk.
  5. Inge Fransen:
    Mooi Anouk!
  6. Nanda:
    9 november 2017
    Het was weer GEWELDIG! Genoten van iedere alinea. Ga zo door meid en als je terug bent gaan we zeker sushi doen. Lekkahhh.
  7. Dick bergman:
    10 november 2017
    mooi verhaal elke keer weer benieuwd wat je meegemaakt hebt.
  8. Ronald:
    10 november 2017
    Anouk, wist niet dat je zoveel schrijftalent hebt. Knap hoor dat je het helemaal in je uppie rooit daar. Volhouden, veel plezier maken en niet verliefd worden. Ben anders bang dat je er blijft.