New York City

18 december 2017 - New York City, Verenigde Staten

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog schreef, om eerlijk te zijn is er niet zoveel spannends gebeurd de afgelopen maand naast mijn trip naar NYC maar daar kom ik zo op terug.Hoe gaat het nu na 4 maand Canada? Eigenlijk best wel goed. Na 3 maand kwam ik een beetje in een (herfst) dipje, het werd allemaal zo gewoon geworden en het spannende was er wel een beetje af. ook begon ik wel een beetje heimwee naar Nederland te krijgen. Maargoed ik denk dat dit wel heel normaal is. En aan de andere kant mag ik heel dankbaar zijn dat ik dit allemaal mag doen. En dat ik in een ontzettend leuk en warm gezin terecht ben gekomen.Nou nu verder naar het leuke gedeelte. Mijn trip naar NY een droom die uitkwam. Koffer gepakt en op naar NY. Lisa en ik kwamen aan in de ochtend dus wat doe je dan als eerst? Ja precies je gaat koffie drinken bij de Starbucks. We konden pas om 3 uur inchecken bij het hotel en dat was tevens de tijd dat Lisa's ouders bij het hotel aan zouden komen (superspannend!). We zijn door Chinatown (waar het ontzettend stinkt haha) en little Italy gelopen voordat we terug naar het hotel gingen. Toen we het emotioneel weerzien (geintje) hadden gehad met Lisa's ouders gingen we naar onze kamer om ons op te frissen en naar de Brooklyn bridge te lopen om de zonsondergang te bekijken. Vrijdag was het tijd om te gaan fietsen in Central Park, Na 4 maand had ik gewoon zin om weer een keer te gaan fietsen want dat had ik toch gek genoeg wel een beetje gemist. Wij vol goede moed op de fiets gestapt door de drukke straten, om er vervolgens achter te komen dat we compleet de verkeerde kant op waren gefietst. Hier moet ik even bij vertellen  dat ik hier geen commentaar op mag hebben omdat ik zelf het richtingsgevoel van een aardappel heb en als ik de weg moet wijzen we nooit ergens waren gekomen en ik heel blij ben dat de rest gelukkig meer gevoel voor richting heeft dan dat ik heb haha. Eenmaal bij central park aangekomen kwam de volgende droom uit. Fietsen door central park met Sassie. Nadat we heel central park hadden gefietst, wat overigens groter was dan ik had verwacht was het wel mooi geweest en besloten we door te gaan naar de top of the rock om het uitzicht te gaan bewonderen. In de dagen die volgden hebben we Times square, het Vrijheidsbeeld, Ground zero, we hebben op de hop on hop off bus gezeten en nog veel andere toeristische attracties bezocht. Iets te veel om allemaal in detail te beschrijven. Maar allemaal even indrukwekkend en mooi. Ook heb ik geleerd dat als je voor de grap een aanzoek doet en mensen dat serieus gaan nemen dat toch wel lichtelijk ongemakkelijk is oeps..Ook hebben we een dag sneeuw gehad wat de hele ervaring toch nog wel iets mooier maakte dan dat het al was, 5 dagen was zeker veel te kort om alles te kunnen zien en bezoeken dus wie weet dat ik nog een keer terugkom?Nog even over de Verenigde staten, wat ik wel heel raar vond is dat het gezonde eten vrij prijzig was (in NY) en dat fastfood echt goedkoop is. Als voorbeeld kochten we een flesje water voor $6 en een flesje cola voor $2 dan vind ik het niet zo verrassend dat de mensen daar wat 'voller' zijn, gezond eten is daar meer weggelegd voor het 'rijkere volk'. Ook vond ik de mensen (niet allemaal natuurlijk)een stuk minder vriendelijk dan in Canada. En deden serveersters wel heel erg hun best om fooi te krijgen. in een restaurant werden we letterlijk op de vingers gekeken door een hele fanatieke ober die alles gelijk wegpakte zodra hij de kans kreeg. Vind ik persoonlijk niet zo heel fijn maar oké wie ben ik om te oordelen?Tot slot wil ik de familie Hegeman bedanken dat ze het met mij uit hebben gehouden op deze onvergetelijke vakantie! (dat is opzich best een prestatie)Hopelijk was het weer een beetje interessant om te lezen en bij deze wil ik iedereen Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen!Liefs,Anouk

1. Albert & Gerry:
    Hoi Anouk.
    Wat gaaf dat je naar New York City bent geweest .
    Verder weer goed om wat van je te horen en voor jullie daar ook goede feestdagen en een goed begin van 2018.
    Albert en Gerry.⭐️🌲ook groetjes van Peter
  2. AE Veenbergen:
    18 december 2017
    Een leuke spontane blog Anouk, jij ook prettige feestdagen en goed en gezond 2018!
    Groetjes Willy en Harry.
  3. Sloan zeg eens Kiki:
    LOVE 💕
  4. Janneke:
    18 december 2017
    Hee lieverd gaaf verhaal! Ik ga missen met kerst😂
  5. Nanda:
    18 december 2017
    Ik mis het huwelijksaanzoek. Hihi. Gaaf hoor New York. Als jullie later 80 zijn kunnen jij en Lisa elkaar nog altijd herinneren aan deze bijzondere tijd. Kus en geniet van Santa
  6. Marga:
    💕leuk om je belevenissen in NYC ook te lezen. 😘
  7. Liesbeth Mondeel:
    18 december 2017
    Gaaf joh! Blijf genieten 😍!!
  8. Claudia:
    18 december 2017
    Super gaaf! En ik ben zo ontzettend jaloers dat je naar NY bent geweest. Trots op je, fijn dat je het naar je zin hebt daar 😘😘
  9. Saskia Hegeman:
    18 december 2017
    Anouk het was een eer dat je erbij was.Nogmaals bedankt voor je gezelligheid.Het waren TOP dagen.❤
  10. Inge Fransen:
    19 december 2017
    Leuk Anouk! Jij ook fijne kerstdagen en een supermooi 2018!
  11. Dick bergman:
    19 december 2017
    Wat een belevenissen allemaal, fijn dat je het naar je zin hebt. Mis je heel erg. Jij ook fijne feestdagen en een gezond 2018.
  12. Oma uit lochem:
    19 december 2017
    wat geniet jij daar met alles wat je doet een knuffel ven Opa en Oma doei.
  13. Gea Bergman:
    7 januari 2018
    Hey Anouk ik heb genoten van je verhalen.
    Heel veel plezier daar en hoop snel weer wat van je te lezen.

Groetjes Gea